IMPLEMENTIERUNG

STRUKTUR, KULTUR, SYSTEME

Implementierung

Organisation & Marketing Controlling

Die Marketingaufgaben im Unternehmen erfolgreich __ zur Umsetzung zu bringen erfordert Struktur und unterstützende Systeme. In dieser Veranstaltung erfahren Sie, welche Möglichkeiten der Organisation des Marketings sich in der Praxis bewährt haben. Aufbauend auf den Organisationsstrukturen werden Kontrollsysteme dargestellt, die Ihnen helfen ein „lernendes System“ im Unternehmen in Gang zu setzen. Dieser Abschnitt behandelt vorökonomische, ökonomische und integrierte Modelle im Marketing Controlling.

Ziele/Nutzen (Nach der Veranstaltung können die Teilnehmer…)

  • beziehungsorientierte Strukturen, Systeme und Kultur entwickeln,
  • vorökonomische Kontrollsysteme konzipieren und einsetzen
  • ökonomische Kontrollsysteme konzipieren und einsetzen
  • integrierte Kontrollsysteme verstehen.

Inhalte

  • Marketingorganisation im Überblick
  • Beziehungsorientierte Strukturen, Systeme und Kultur
  • Kontrollsysteme im Relationship Marketing

Methoden

  • Selbststudium: Online Bereitstellung der Inhalte (inkl. Vorlagen und Handbücher)
  • Offene Seminare: Teilnehmer aus verschiedenen Unternehmen
  • Geschlossene Seminare: Teilnehmer aus einem Unternehmen (kundenindividuelle Lösung)
  • Impulsreferat: 45-Minuten Referat zum Thema

Zeitaufwand (Teilnehmersicht)

  • Selbststudium: 4 Tage
  • Seminar: 2 Tage
  • Impulsreferat: 45 Minuten

Zielgruppe

Zielgruppen sind alle, die sich im Unternehmen mit den Themen Organisation und Controlling auseinandersetzen. In erste Linie sollten sich Unternehmer und Manager aber auch Marketing und Vertriebsmitarbeiter angesprochen fühlen.

Download Kurzbeschreibung: Implementierung

IMPLEMENTATION

STRUCTURE – CULTURE – SYSTEMS

Implementation

Organising & Controlling

Abstract

The successful implementation of marketing tasks in a company requires structure and supporting systems. In this course you will learn about the possibilities of organizing the marketing function, which have been applied successfully. Based on the organizational structures, control systems will be presented, which help you to set a „learning system“ in motion. This section deals with pre-economic, economic and integrated models in marketing controlling.

Goals/benefits (After the event the participants can…)

(1) develop relationship-oriented structures, systems and culture,

(2) design and implement pre-economic control systems

(3) design and implement economic control systems

(4) understand integrated control systems.

Contents

(1) Marketing organization at a glance

(2) Relationship-oriented structures, systems and culture

(3) Control systems in relationship marketing

Methods

– Self-study: Online provision of content (incl. templates and manuals)

– Open seminars: Participants from different companies

– Closed seminars: Participants from one company (customized solution)

– Keynote speech: 45-minute presentation on the topic

Time required (participant view)

– Self study: 4 days

– Seminar: 2 days

– Impulse presentation: 45 minutes

Target audience

Target groups are all those who deal with the topics of organization and controlling within the company. First and foremost, entrepreneurs and managers, but also marketing and sales staff, should feel addressed.

Download Summary: implementation

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